Jakość / Certyfikaty

Teknorot może poszczycić się certyfikatem ISO/TS 16949:2009, który w pełni potwierdza brak kompromisów w zakresie bezpieczeństwa oraz dążeniu do osiągnięcia najwyższej jakości produktów. Posiadanie tego certyfikatu upoważnia turecką fabrykę do produkcji części na pierwszy montaż (OE) w przemyśle motoryzacyjnym. Jest to olbrzymia nobilitacja dla każdego producenta. Producent od wielu lat przechodzi także pozytywnie certyfikację wg standardów ISO 9001:2008.


Produkty Teknorota poddawane są w związku z tym wyczerpującym testom w laboratoriach:

I. Testy dynamiczne:


  1. Trzyosiowe testy wytrzymałościowe (zmęczeniowe) drążków kierowniczych, końcówek drążków, sworzni wahaczy oraz sworzni łączników stabilizatorów.
  2. Dwuosiowe testy zmęczeniowe tulei metalowo-gumowych.
  3. Testy wytrzymałości spawów łączników stabilizatora (obciążenie do 10000 kg).
Testy 1. i 2. odbywają się na urządzeniach symulujących obciążenia w warunkach użytkowania (siła do 50kN) oraz niekorzystne warunki atmosferyczne (niskatemperatura do -40°C w połączeniu z mgiełką solną).

II. Testy porównawcze:


  1. Test siły potrzebnej do wyrwania główki sworznia z obudowy (2312 kgf – OE / 3065 kgf – Teknorot).
  2. Test twardości główki sworznia metodą Rockwella (28,0 HRC – OE / 28,0 HRC – Teknorot).
  3. Test siły potrzebnej do wyrwania tulei metalowo-gumowej z ramienia wahacza (1225 kgf – OE / 1718 kgf – Teknorot).
  4. Test momentu obrotowego potrzebnego do obrócenia główki sworznia w obudowie (2,0 Nm – OE / 2,5 Nm – Teknorot).
  5. Test luzu osiowego główka sworznia – obudowa (0,35 mm – OE / 0,40 mm – Teknorot).

Powyższe dane dotyczą porównania części MI-478 oraz odpowiadającej jej części OE.

III. Testy metrologiczne:


  1. Komputerowa kontrola 3D wymiarów.
  2. Testy odchyleń osiowych i luzów.
  3. Test chropowatości powierzchni.

IV. Testy metalograficzne:


  1. Testy składu aluminium i stali 2-kanałowym spektometrem.
  2. Testy trwałych odkształceń i makrostruktury po obróbce cieplnej (obejmuje 100% wyprodukowanych ramion wahaczy).
  3. Testy antykorozyjne w komorze solnej (wymóg to min 1000 godz. bez uszkodzenia powłoki).

Testy w laboratoriach fabryki Teknorot.